Picture
Snigel post eller som vissa säger....... post. Jag pratar om fysiska brev alltså. För om man tänker på det, hur glad blir man inte när man får ett riktigt brev? När en arbetsgivare kommer till jobbet en grå och trist morgon så möts han eller hon troligtvis av en inkorg full av massa mer eller mindre intressanta mail. Visst får denna säkerligen en bunt brev också. Men om ditt sticker ut bara lite så kommer det garanterat att uppmärksammas bland reklam och trista fönsterkuvert.

Sen när du ringer och säger –Kom mitt cv fram?  Det låg i ett mörkblått kuvert. 
Så kommer arbetsgivaren komma troligtvis att komma ihåg detta och samtalet kan fortsätta.

Istället för –Kom mitt cv fram? Jag mailade det till dig.
I det läget är det nog svårare för arbetsgivaren att komma ihåg en enskild ansökan bland massa andra.

Jobbet blir inte ditt för att du väljer rätt kuvert men du kommer att få en personlig kontakt och sticka ut bland alla det andra jobbsökarna. Det kan vara riskornet som får vågen att tippa över.
12/20/2010 08:31:08 pm

Fan vad bra inlägg ska genast testa denna taktik. Du har så klart helt rätt.

Reply
8/21/2011 06:40:45 pm

Riktigt bra tanke. Din tanke får mig vilja testa detta och se hur det fungerar. Inte tänkt på detta då posten känns väldigt förlegad och tråkig men håller även med om att alla blir glada när de får post.

Mvh

Christoffer

Reply
5/30/2012 01:22:15 am

Thanks for info

Reply
6/2/2012 12:02:21 pm

awesome tips :D

Reply



Leave a Reply.