Picture
Det är lätt att bara stirra sig blind på arbetsannonser. Sätt dig ner en stund och fundera på vad du gillar för företag, produkter, tjänster och märken. Om du har någon hobby eller intresse så tänk på vilka arbetsplatser som omger denna.

Vilket företag känns coolt tycker du? Eller vilket märke känns helt rätt? Har du över tvåhundra sneakers i garderoben? Inom vilket område är du en snobb? Mat? Kaffe? 

Kort och gott vem är du och vad får just dig att må bra? När du svarat på den frågan så tänk på vilka företag eller organisationer som omgärdar detta. Försök få fram mellan två och fem olika arbetsplatser. 

Läs på om dessa, kolla deras webbplatser, ibland publicerar de sina lediga tjänster där. 

Annars brukar man kunna maila in en spontanansökan eller hitta kontaktuppgifter till den rekryteringsansvarige.
Anna Rhen
5/26/2011 07:07:29 pm

Det går ju att se att vad folk säger om typ alla företag i Sverige på jobylon.se Både bra och mindre bra saker...

Reply
11/15/2012 01:02:53 am

Jag måste bara säga att min nya Favorit med stort F är Tendea. Jag må vara student men har jobbat lite extra som läxhjälpare och det känns nästan för lätt att tjäna pengar så, men jag klagar inte :) Det var ganska lätt att hitta lite extra jobb där man jag bor i stockholm så det kanske är därför? Over and out!

Reply



Leave a Reply.